Backoffice medewerk(st)er / inkoop assistent(e) (32-40 uur)

PTP IT Distribution B.V. is een jong en dynamisch internationaal opererende distributeur van IT-producten van diverse fabrikanten van A-merken, zoals HPE, HP, Cisco en Microsoft. Binnen het bedrijf hangt een gezellige en informele sfeer. Je werkt binnen een team van 18 medewerkers, het inkoopteam bestaat uit 4 personen.

Om ons team vol toppers te versterken, zijn wij op zoek naar een:

Backoffice medewerk(st)er / inkoop assistent(e)
(32-40 uur)

Als Backoffice medewerk(st)er / inkoop assistent(e) ben je een belangrijke spin het web tussen de inkoop-, verkoop-, financiële- en logistieke afdeling. Jouw taken in deze functie zijn zowel intern als extern zeer divers.

Je onderhoudt dagelijks contact met deze afdelingen en ondersteunt vooral jouw collega’s van de inkoop- en verkoopafdeling, zodat zij hun functie optimaal kunnen uitoefenen.

Natuurlijk sta je er niet alleen voor. Je wordt ingewerkt door Deborah die op dit moment deze functie zelf vervult. Zij groeit door naar de functie van inkoopmanager, maar zij gaat jou eerst alle kneepjes van het vak leren. Daarna zal je nauw samenwerken met de rest van het inkoopteam, dat naast Deborah, uit Samantha en Tim bestaat.

Jouw belangrijkste dagelijkse werkzaamheden zijn:

  • Het verwerken van in- en verkooporders
  • Het afhandelen van retouren 
  • Het beantwoorden en afhandelen van binnenkomende telefoongesprekken
  • Het ondersteunen van de inkoopster en het verkoopteam
  • Het onderhouden van veelvuldig contact met onze (inter)nationale leveranciers om bestellingen op te volgen, b.v. over levertijden.
  • Marketinguitingen (mede) bedenken, opmaken en versturen

Voldoe je aan de volgende functie-eisen?
Als backoffice medewerker heb je minimaal een MBO+ werk- en denkniveau, en voldoe je aan het volgende profiel:

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en schrift
  • Je werkt zeer accuraat
  • Je bent pro-actief en hebt een ‘hands on’ mentaliteit
  • Je kunt goed omgaan met de programma’s van Microsoft Office
  • Je hebt een klantvriendelijke instelling
  • Je bent communicatief sterk
  • Je bent stress bestending
  • Je bent in staat om zelfstandig te werken binnen een klein team


Wij bieden jou

  • Een goed salaris met een uitstekende bonusregeling
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder:
    • 30 vakantiedagen
    • Reiskostenvergoeding
    • Een goede pensioenregeling
  • De mogelijkheid om 1-2 dagen per week thuis te werken
  • Een stabiele en uitdagende, maar informele werkomgeving
  • Leuke collega’s
  • Ontspanning d.m.v. tafelvoetbaltafel, tafeltennis, PlayStation, werkmassage en leuke bedrijfsuitjes.
  • Kortom, een werkomgeving waar plezier en stevig aanpakken hand in hand gaan.

Ben je geïnteresseerd? Stuur dan een mail naar pim@ptpit.nl met daarin je cv en je motivatie t.a.v. Pim Schipper, of neem voor informatie telefonisch contact op met 085-0705571